- 17 січня 2019 22:14:39
- Переглядів: 571
Як відомо, від моторного масла залежить ресурс силового агрегату. Тому кожен автовласник повинен знати нюанси вибору цього найважливішого витратного матеріалу. Адже фрикційна рідина, невідповідна необхідним характеристикам двигуна, буде повільно, але вірно його вбивати. Причому взимку процес знищення прискорюється в рази.
Звичайно, якщо раптом ви переслідуєте мету якомога швидше угробити силовий агрегат у своєму авто, найефективнішим способом буде зовсім не заливати туди моторне масло або заправити його водою з-під крана або солодкої газованою водою. А якщо вам необхідно, щоб двигун деякий час помучився, можна просто не міняти масло довше вказаного терміну, не доливати його до потрібної позначки на щупі, або навпаки - перелити понад норму.
Вірна смерть мотору гарантована навіть якщо мова йде про нове масло - головне, щоб воно було куплено наосліп без особливої уваги до етикетки на каністрі. Для цього достатньо, щоб технічна рідина не відповідала вимогам, зазначеним в інструкції виробником вашого автомобіля. А вже якщо взимку вам попалося літнє масло, то надовго «залізного серця» вже точно не вистачить.
В'ЯЗКІСТЬ
В'язкість, яка визначається за класифікацією SAE, вважається чи не найважливішою характеристикою моторних масел. Рідкий продукт найбільш стійкий до негативних температур, але в той же час він сильніше зношує двигун. Густий - навпаки. Так що в морози літнє в'язке моторне масло загусне ще більше і втратить свої корисні властивості.
ЯК ВИЗНАЧИТИ В'ЯЗКІСТЬ
Зимове масло визначається по букві W (Winter), а цифра перед нею вказує на граничну температуру, при якій воно загусне. Щоб дізнатися за яких конкретно морозах продукт застигне, необхідно від цього числа відняти 35. Наприклад при маркуванні 10w, максимально допустима температура використання складе -25 градусів за Цельсієм (10-35 = -25). Літнє масло може позначатися індексом SAE 50, де цифри вказують на граничний високотемпературний кордон. В даному випадку це +45 градусів за Цельсієм.
Умовно кажучи, такий показник можна визначити шляхом вирахування від зазначеної цифри числа 5. Наприклад, SAE 30 - це +25 градусів, SAE 40 - +35 і т. д. Всього налічується вісім типів масла для теплого сезону - 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60. Всього налічується шість типів зимового масла - 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W.
Є ще і всесезонний продукт. Наприклад, масло з позначенням 0w-40, можна використовувати при температурах від -35 до +35 градусів за Цельсієм. Не секрет, що рідиною такого типу зіпсувати двигун буде складніше.
ЯКІСТЬ ОЛИВИ
У вимогах виробника машин до використання моторного масла вказується не тільки його в'язкість, а й, так звана, «група якості», яка позначається індексом. Наприклад - API SL / SM / SN або ACEA A3 / A5. Рядовому споживачеві не обов'язково розбиратися у всіх цих складних абревіатурах, але, якщо він не ворог своїй машині і все-таки хоче, щоб її серце калатало довго, необхідно, щоб всі букви і цифри на етикетці каністри збігалися з інструкціями від виробника автомобіля.
Шанси нарватися на «палений» продукт, де всі зазначені характеристики не відповідають вмісту, завжди вище в різних придорожніх кіосках, дрібних магазинах або при будь-якій покупці з рук «по-дешевці». Якісне масло гарантують офіційні дилери, які продають його в своїх фірмових магазинах.