- 02 червня 2017 23:06:29
- Переглядів: 244
Коли твоїй машині вже багато років, волею-неволею доводиться постійно згадувати про здоров'я її двигуна. Чи принесе користь старому «серцю» застосування високотехнологічного синтетичного масла?
На перший погляд, в активі у «синтетики» суцільні плюси. По-перше, стабільні показники в'язкості у всьому (причому дуже широкому - 70-150 Сº) діапазоні робочих температур. Для полегшення пуску взимку, наприклад, це дуже важливо. По-друге вона практично не створює лакоподібних плівок на частинах мотора - старому двигуну нові відкладення зовсім ні до чого. По-третє, у сучасній «синтетиці» чудові миючі здатності. Прибрати «бруд», який накопичився за тривалий термін служби з двигуна теж корисно. Але у позитивних властивостей синтетичних моторних масел є і «зворотній бік медалі». Одна з них - досить висока хімічна і, зокрема, корозійна активність. Частково цим пояснюється присутність великої кількості присадок в маслі. Коли пакет присадок «спрацьовується», «гола синтетика» починає впливати на частини мотора.
Щоб синтетичне масло демонструвало стабільну в'язкість при будь-яких температурах, в нього додають речовини-загусники. При низькій температурі молекули згущувача стискаються. При цьому масло залишається рідким. А при високій температурі вони розправляються і витягуються, не даючи маслу ставати занадто текучим, тим самим зберігаючи його характеристики. В результаті, чим більше «всесезонна» перед нами «синтетика», тим менше в ньому частка самого масла. І тим гірша, в кінцевому рахунку, його змазуюча здатність.
Підвищена миюча здатність синтетичного моторного масла може зіграти поганий жарт з мотором, який, наприклад, багато років не знав якісного масла і регулярних його замін. Від цього на нутрощах двигуна, швидше за все, буде присутня маса всіляких відкладень. Високотехнологічна «синтетика» швиденько їх позмиває. Велика кількість бруду в маслі різко погіршать якість мастила. Частинки відкладень можуть наглухо забити ті масляні канали, які раніше зле бідно, але працювали. Та й масляний фільтр від такого «подаруночка» напевно моментально заб'ється і фактично перестане виконувати свої функції. Тобто перехід на хорошу синтетику зажадає, фактично, двох замін масла і фільтрів замість однієї. Першу «заливку» доведеться видалити не пізніше ніж через 1000 км пробігу щоб не занапастити двигун змитою нею брудом.
Власники відвертого мотлоху типу ВАЗівської «класики» і їхніх ровесників часом намагаються вдихнути друге життя в їх втомлені мотори за допомогою дорогого синтетичного масла. В цьому випадку потрібно пам'ятати ще й про те, що в моторах всіх машин, спочатку розрахованих на застосування синтетичного масла, застосовуються ущільнення з фтоpкаучукових з'єднань. А ущільнювачі з гуми не в змозі утримувати текучу «синтетику» і вона буде йти з мотора практично на очах. Висновок з усього сказаного вище простий банальний. Щоб у двигуна не виникало «масляних» проблем потрібно лити в нього тільки моторне масло того складу і в'язкості, які вказані в заводській інструкції з експлуатації. В іншому випадку від більш дорогого і сучасного масла може вбитись «дідок» за 10 000 кілометрів пробігу.